Eloise en Laurentien vieren mijlpaal met duurzame modeboetiek My Lima Lima

Nieuws
zaterdag, 12 april 2025 om 14:46
uc
Gravin Eloise van Oranje heeft samen met haar moeder prinses Laurentien het eenjarig bestaan van haar duurzame kledingwinkel My Lima Lima gevierd. De vintage boetiek in Den Haag, die luxe tweedehands kleding verkoopt voor goede doelen, markeert hiermee een belangrijke mijlpaal.

Duurzaam mode-initiatief viert eerste verjaardag

De winkel My Lima Lima, gelegen aan de Frederikstraat in Den Haag, is een jaar geleden opgericht door Eloise van Oranje in samenwerking met Thomas Latcham. Het concept draait om hoogwaardige tweedehands dameskleding, schoenen en accessoires van luxemerken zoals Missoni, René Lezard en Gerard Darel.
Prinses Laurentien, die vanaf het begin nauw betrokken is bij het initiatief, was de inspiratiebron achter het concept. Zij opperde het idee om onbenutte kledingstukken een tweede leven te geven en tegelijkertijd goede doelen te steunen. De opbrengsten van de verkoop gaan volledig naar organisaties zoals Stichting Everyday People en KidsRight.

Van koninklijke kledingkast naar goed doel

Het jubileum markeert een succesvol eerste jaar waarin de winkel zich heeft ontwikkeld tot een trekpleister voor duurzaamheidsbewuste modeconsumenten. Eloise, die zich steeds meer profileert als voorvechter van duurzame mode, heeft met My Lima Lima een platform gecreëerd dat haar visie op verantwoorde modeconsumptie weerspiegelt.
De gravin bracht onlangs ook een kinderboek uit getiteld "Kleren Genoeg", waarin ze in samenwerking met de Schone Kleren Campagne jonge lezers bewust maakt van duurzame modekeuzes. Dit onderstreept haar toewijding aan het thema dat ook centraal staat in haar winkelconcept.

Familieonderneming met maatschappelijke impact

De aanwezigheid van prinses Laurentien bij de viering benadrukt het familiekarakter van het initiatief. Moeder en dochter delen een passie voor maatschappelijke betrokkenheid, die duidelijk tot uiting komt in de missie van My Lima Lima. De winkel is niet alleen een commercieel verkooppunt, maar functioneert ook als bewustwordingscentrum voor duurzame modeconsumptie.
Met het bereiken van deze eerste mijlpaal lijken Eloise en Laurentien vastbesloten om het concept verder uit te bouwen en de impact van hun duurzame mode-initiatief te vergroten in de komende jaren.