Maan zorgt voor opschudding met gewaagde foto op social media

Nieuws
zondag, 23 maart 2025 om 17:19
uc
Zangeres Maan de Steenwinkel heeft haar volgers verrast met een opvallende foto op social media die volgens sommige fans net iets te onthullend zou zijn. De Nederlandse artiest, bekend van hits als 'Stiekem', lijkt hiermee aan te sluiten bij een trend onder beroemdheden om met gedurfde content aandacht te genereren.

Strategische zichtbaarheid in de spotlights

In het competitieve landschap van social media zoeken artiesten voortdurend naar effectieve manieren om in de belangstelling te blijven. Maan, die haar bekendheid verwierf door het winnen van The Voice of Holland, lijkt nu ook deze strategie te hebben omarmd met een foto die de nodige reacties heeft losgemaakt.
De zangeres bevindt zich in goed gezelschap. Recent zorgde ook Janice Blok voor ophef toen ze per ongeluk te veel onthulde via een spiegelreflectie in een van haar gedeelde beelden. De foto ging vervolgens viral en genereerde precies de aandacht waar influencers naar streven.

Nieuwe fase in Maans carrière

De timing van Maans gewaagde post is opvallend, aangezien ze momenteel een transformatie doormaakt in haar muzikale loopbaan. Na een periode van radiostilte op Instagram heeft ze haar account weer geactiveerd met een volledig nieuwe look. De zangeres verraste haar fans eerder al door haar lange lokken in te ruilen voor een kort kapsel.
Daarnaast heeft Maan aangekondigd deze zomer geen festivalshows te zullen geven om zich volledig te kunnen richten op nieuwe muziek. Na het succes van haar album 'Eclips' en de hit 'Stiekem' met Goldband (de band van haar partner Karel Gerlach) werkt ze nu aan wat ze zelf omschrijft als een 'nieuwe era' in haar carrière.

Trend onder beroemdheden

Het delen van gedurfde content lijkt een beproefde methode te zijn geworden voor artiesten en influencers. Ook DJ Lies Zhara gebruikte onlangs een soortgelijke tactiek door een onthullende foto te delen als promotie voor haar optreden op Curaçao. Deze strategie lijkt steeds meer gemeengoed te worden in de entertainmentwereld.
Voor Maan, die in 2022 nog de Ziggo Dome uitverkocht, lijkt deze aanpak onderdeel van een bredere strategie om haar publiek betrokken te houden terwijl ze achter de schermen werkt aan nieuwe muzikale projecten. De zangeres bewijst hiermee dat ze naast haar muzikale talent ook de ongeschreven regels van social media marketing goed begrijpt.