Minecraft-film zorgt voor ongekende chaos in bioscopen wereldwijd

Nieuws
maandag, 14 april 2025 om 11:01
pexels photo 66134
De bioscooprelease van 'A Minecraft Movie' veroorzaakt wereldwijd een ongekende situatie in filmzalen. Jonge bezoekers zorgen voor chaotische taferelen tijdens vertoningen van de immens populaire game-verfilming, die momenteel alle box office-records verbreekt.

Bioscoopmedewerkers overspoeld door enthousiaste fans

Bioscopen hebben hun handen vol aan het enorme enthousiasme dat 'A Minecraft Movie' teweegbrengt bij het jonge publiek. Op sociale media circuleren talloze video's van uitgelaten kinderen die tijdens de film met popcorn gooien, op elkaars schouders klimmen en luidkeels meejuichen met de gebeurtenissen op het witte doek.
Het fenomeen beperkt zich niet tot één land of regio - wereldwijd rapporteren bioscopen vergelijkbare taferelen. Sommige filmtheaters hebben zelfs extra personeel moeten inzetten om de situatie beheersbaar te houden.

Commercieel succes ondanks (of dankzij) de chaos

De film blijkt ondanks - of misschien wel dankzij - deze chaotische situaties een enorm kassucces. In de tweede week haalde 'A Minecraft Movie' in de Verenigde Staten alleen al $80,6 miljoen op, wat het totale binnenlandse bedrag op bijna $281 miljoen brengt.
Wereldwijd staat de teller inmiddels op meer dan $550 miljoen, waarmee de film de best presterende Hollywood-productie van 2025 is tot nu toe. Met een productiebudget van $150 miljoen is de verfilming van het populaire computerspel nu al zeer winstgevend voor de studio.

Game-verfilmingen in opmars

De Minecraft-film is na 'The Super Mario Bros. Movie' de meest succesvolle videogame-adaptatie ooit in de Verenigde Staten. De film draait momenteel in 4.289 bioscopen met een indrukwekkende gemiddelde opbrengst van $18.792 per scherm.
Hoewel de overlast in sommige bioscopen voor hoofdbrekens zorgt bij personeel, lijkt de buzz rondom deze chaotische vertoningen de populariteit van de film alleen maar te vergroten. Filmliefhebbers die de drukte willen vermijden, kiezen steeds vaker voor vroege of late voorstellingen om de meest enthousiaste fans te ontlopen.