De nieuwe lifestyleshow 'With Love, Meghan' van Meghan Markle op Netflix ontvangt gemengde reacties sinds de lancering begin maart. Ondanks 2,6 miljoen kijkers in de eerste week blijft de hertogin van Sussex geconfronteerd worden met een golf aan kritiek.
De achtdelige serie, waarin Meghan haar passie voor koken, tuinieren en entertainment deelt, is sinds 4 maart te zien op het streamingplatform. Elke aflevering duurt ongeveer 33 minuten en toont de hertogin in haar thuisomgeving in Montecito, Californië, waar ze gasten ontvangt en culinaire creaties bereidt.
Opvallend is dat de show, onderdeel van een lucratieve deal tussen het productiehuis Archewell en Netflix, direct onder een vergrootglas ligt. Vooral een montagefout in de vierde aflevering 'Love is in the Details' zorgde voor veel online discussie en kritiek van kijkers.
De polariserende reacties op de show lijken kenmerkend voor alles wat Meghan en haar echtgenoot prins Harry ondernemen sinds hun vertrek uit het Britse koningshuis. Volgens insiders zal deze kritiek waarschijnlijk niet verdwijnen: "De haat zal nooit weggaan", luidt een van de reacties die de ronde doet.
Voor Meghan is het terrein van lifestyle en koken niet nieuw. Voordat ze in het koninklijk huwelijksbootje stapte, runde ze al de populaire lifestyleblog 'The Tig'. Haar nieuwe Netflix-programma wordt door sommigen vergeleken met het werk van lifestylekoningin Martha Stewart.
In de show verwelkomt Meghan verschillende beroemdheden, waaronder chef-kok Roy Choi, actrice Mindy Kaling en voedselactiviste Alice Waters. Deze gastoptredens maken deel uit van het concept waarin Meghan haar liefde voor eten en samenzijn wil overbrengen.
De serie is onderdeel van een overeenkomst tussen het productiebedrijf van Harry en Meghan en Netflix die naar verluidt 100 miljoen dollar waard is. Ondanks de kritiek lijken de kijkcijfers vooralsnog redelijk succesvol met 2,6 miljoen kijkers in de eerste week na lancering.